top of page

¡Desbloquea tu Fluidez en Inglés!

Construye Oraciones con la Estructura "SVC"



Una estructura base es la clave.
Una estructura base es la clave.

Sí o sí, hay que poner en práctica el inglés; así lo que aprendes, se te queda grabado. 

Hace un tiempo, publicamos algunas clases para nivel principiante en un ciclo de material gratuito, y allí nos enfocamos en la estructura fundamental de las ideas en inglés que llamamos "SVC" (Sujeto-Verbo-Complemento ). 

Aunque es un concepto apropiado para principiantes, este orden de pensamiento sigue siendo clave incluso para personas que están haciendo doctorados en inglés. Si nos acostumbramos a pensar en "SVC" para todo lo que digamos en inglés, nos va a resultar muy fácil hablar y después pensar en inglés. 

Cuando hablamos de Sujeto (actor)- Verbo (acción)- Complemento (SVC), podemos pensar en la fórmula como la "receta esencial" para formar oraciones claras y efectivas, sin importar su complejidad. Así como una receta necesita ingredientes específicos en un orden particular, las oraciones en inglés se construyen usando tres componentes fundamentales:


  • Sujeto (Actor): Esta es la parte de la oración que responde a quién o qué está realizando la acción. A diferencia de otros idiomas, como el español donde el sujeto a menudo se omite, en inglés el sujeto siempre es necesario para formar una idea completa. A un nivel básico, "I" (yo) es el actor más frecuente que se utilizará para comunicarse.


  • Verbo (Acción): El verbo es la acción que se está realizando. Se considera la parte más importante en inglés y actúa como el "vínculo" o "puente" que conecta al actor con lo que está sucediendo. Al construir una oración, te recomendamos empezar por definir muy bien la acción que está sucediendo


  • Complemento: Esta parte proporciona información adicional que completa la idea. El complemento responde a preguntas lógicas como "¿Qué?", "¿Cuándo?", "¿Dónde?", "¿Cómo?" o "¿Con quién?". Por ejemplo, si la acción es "eat" (comer), el complemento responderá a qué se come ("hamburgers"), cuándo ("in the morning") o dónde ("at BurgerKing"). 


  • La cereza. para ponerle la cereza a tu receta, es importante agregar descripciones usando adjetivos para revelar más detalles sobre el actor o el complemento. Una regla clave para las descripciones (adjetivos) es que las descripciones de las cosas en inglés van antes de las cosas




Poniendo el SVC en Práctica Construir oraciones con la estructura SVC implica tener una "conversación con nosotros mismos". Acá te vamos a contar cómo se hace para que tu puedas empezar a ponerlo en práctica.
  1. Empieza con la Acción (Verbo): Piensa en verbos comunes que uses a diario.

  2. Identifica al Actor (¿Quién?): Pregúntate "¿Quién está llevando a cabo la acción?".

  3. Forma el Complemento (¿Qué? ¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Con quién?) : Continúa la conversación haciéndote preguntas lógicas para expandir tu oración y proporcionar toda la información necesaria. El complemento también tiene su orden pero no hay que preocuparse pues si aplicas la lógica vas a descubrir que es muy sencillo".


Por ejemplo, comenzando con la acción "eat" (comer): y haciendo las preguntas que discutimos puedes ver cómo construimos la frase completa. 


  • "I eat".

  • "I eat hamburgers" (¿Qué?).

  • "I eat hamburgers in the morning" (¿Cuándo?).

  • "I eat big, horrible hamburgers in the morning in Burger King" (Añadiendo descripciones y otro "¿dónde?").


Versatilidad a Través de Escenarios


El poder de la estructura SVC radica en su aplicación consistente en diversos niveles de inglés:


  • Oraciones Simples: Permite formar fácilmente oraciones básicas con acciones cotidianas.

  • Contextos de Negocios y Profesionales: La verdad es que la estructura "SVC" no cambia! No importa si estás diciendo algo súper sencillo o si te lanzas con palabras más complicadas y "profesionales".


Imagina que ya estás en un contexto de trabajo o usando un vocabulario más "serio". La regla sigue siendo la misma. Por ejemplo, si usas verbos como "send" (enviar), "discuss" (discutir/conversar) o "meet" (reunirse):

Para decir "Los políticos discuten de salud" en inglés, simplemente aplicas tu "receta SVC":

◦Actor: "The politicians"

◦Acción: "discuss"

◦Complemento: "health"


Resultado: "The politicians discuss health". ¡Fíjate que sigue siendo una oración SVC perfecta, aunque el vocabulario sea más complejo!

Y aquí viene algo que puede sonar más avanzado, pero verás que es lo mismo: cuando usas palabras como "that" o "which" para unir ideas, ¡estás metiendo otra mini-oración SVC completa dentro de la grande! Es como si dentro de tu receta principal de brownies hicieras un brownie chiquito aparte y lo metieras dentro.


Toma este ejemplo: "They discuss the book that they are reading" (Ellos discuten el libro que están leyendo).


•La oración principal es "They discuss the book" (Actor: They, Acción: discuss, Complemento: the book).

•Pero la parte "that they are reading" es, por sí sola, ¡otra idea SVC completa!

◦Actor: "they"

◦Acción: "are reading"

◦Complemento: "the book"


¿Ves? La base es la misma. Lo importante es que siempre estén presentes el Actor, la Acción y el Complemento para que tu idea esté completa. Si falta alguna, ¡no es una idea, es un fragmento!


Phrasal Verbs: Incluso los desafiantes phrasal verbs (verbos combinados con una preposición que cambia el significado, como "go over" que significa "repasar" o "revisar") encajan perfectamente dentro del marco SVC. Simplemente, trate el phrasal verb como una unidad única que representa la acción. Por ejemplo, "We go over the sales reports in the morning".


¡Queremos ver sus frases! No se queden con "entendí el mensaje y listo". Si eres de un nivel avanzado, haz oraciones avanzadas. "Esto aplica, no importa el nivel". ¡Esperamos ver su progreso y seguir descubriendo nuevas cosas juntos!


¿prefieres ver un video explicativo? 





____________________________________________________


Unlock your english fluency

Build Sentences with the "SVC" Structure.


Structuring your sentences is the key
Structuring your sentences is the key

You absolutely have to practice English; that way, what you learn sticks with you.A while ago, we published some classes for beginner level in a free material series, where we focused on the fundamental structure of ideas in English that we call "SVC" (Subject-Verb-Complement). Although it's a concept appropriate for beginners, this order of thinking remains key even for people who are doing doctorates in English. If we get used to thinking in "SVC" for everything we say in English, it will be very easy for us to speak and even think in English.



When we talk about Subject (actor)- Verb (action)- Complement (SVC), we can think of the formula as the "essential recipe" for forming clear and effective sentences, regardless of their complexity. Just as a recipe needs specific ingredients in a particular order, English sentences are built using three fundamental components:
  • Subject (Actor): This is the part of the sentence that answers who or what is performing the action. Unlike other languages, such as Spanish where the subject is often omitted, in English the subject is always necessary to form a complete idea. At a basic level, "I" is the most frequent actor that will be used to communicate.

  • Verb (Action): The verb is the action being performed. It is considered the most important part in English and acts as the "link" or "bridge" that connects the actor to what is happening. When building a sentence, we recommend starting by clearly defining the action that is happening.

  • Complement: This part provides additional information that completes the idea. The complement answers logical questions such as "What?", "When?", "Where?", "How?", or "With whom?". For example, if the action is "eat", the complement will answer what is eaten ("hamburgers"), when ("in the morning") or where ("at BurgerKing").

  • The cherry on top. To put the cherry on top , it's important to add descriptions using adjectives to reveal more details about the actor or the complement. A key rule for descriptions (adjectives) is that descriptions of things in English go before the things themselves.


Putting SVC into Practice


Building sentences with the SVC structure involves having a "conversation with ourselves." Here we will tell you how to do it so you can start putting it into practice.

  1. Start with the Action (Verb): Think of common verbs you use daily.

  2. Identify the Actor (Who?): Ask yourself "Who is performing the action?".

  3. Form the Complement (What? When? Where? With whom?): Continue the conversation by asking yourself logical questions to expand your sentence and provide all the necessary information. The complement also has its order, but you don't have to worry because if you apply logic, you will find that it is very simple.

For example, starting with the action "eat": and asking the questions we discussed, you can see how we build the complete phrase.

  • "I eat".

  • "I eat hamburgers" (What?).

  • "I eat hamburgers in the morning" (When?).

  • "I eat big, horrible hamburgers in the morning in Burger King" (Adding descriptions and another "where?").

Versatility Through Scenarios The power of the SVC structure lies in its consistent application across various levels of English:
  • Simple Sentences: Allows you to easily form basic sentences with everyday actions.

  • Business and Professional Contexts: The truth is that the "SVC" structure doesn't change! It doesn't matter if you're saying something super simple or if you venture into more complicated and "professional" words.


Imagine that you are already in a work context or using more "serious" vocabulary. The rule remains the same. For example, if you use verbs like "send," "discuss," or "meet":


To say "Los políticos discuten de salud" (The politicians discuss health) in English, you simply apply your "SVC recipe":


Actor: "The politicians"

Action: "discuss"

Complement: "health"

Result: "The politicians discuss health."


Notice that it's still a perfect SVC sentence, even if the vocabulary is more complex!And here comes something that might sound more advanced, but you'll see it's the same: when you use words like "that" or "which" to connect ideas, you're inserting another complete mini-SVC sentence inside the big one! It's like making a small brownie separately within your main brownie recipe and putting it inside.


Take this example: "They discuss the book that they are reading."

•The main sentence is "They discuss the book" (Actor: They, Action: discuss, Complement: the book).

•But the part "that they are reading" is, by itself, another complete SVC idea!

◦Actor: "they"

◦Action: "are reading"

◦Complement: "the book"


See? The base is the same. The important thing is that the Actor, Action, and Complement are always present for your idea to be complete. If any are missing, it's not an idea, it's a fragment!


Phrasal Verbs: Even challenging phrasal verbs (verbs combined with a preposition that changes the meaning, like "go over" which means "to review" or "to check") fit perfectly within the SVC framework. Simply treat the phrasal verb as a single unit that represents the action. For example, "We go over the sales reports in the morning."We want to see your sentences!


Don't just "understand the message and that's it." If you are at an advanced level, make advanced sentences. "This applies, no matter the level." We hope to see your progress and continue discovering new things together!Do you prefer to watch an explanatory video?


 
 
 

Comments


bottom of page